tag:blogger.com,1999:blog-1653204459400088056.post2551057835706578311..comments2015-06-10T13:49:45.087+02:00Comments on Strandbergs bildrulle: Vältajmad kampanj mot dubbdäck ;-)Lennarthttp://www.blogger.com/profile/17711109899417650481noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-1653204459400088056.post-56259844953803394682007-11-14T00:30:00.000+01:002007-11-14T00:30:00.000+01:00Nejdå, anonym, jag förväntar mig inte dubbdäck på ...Nejdå, anonym, jag förväntar mig inte dubbdäck på någon större del av den tunga fordonsparken. Det är inte vanligt på svenska ekipage heller.<BR/> <BR/>Men du vet tydligen inte hur mycket personbilarnas dubbruggning av isen betyder för odubbade däck. Läs mina tidigare inlägg med etiketten däck, exempelvis det kortfattade med datum <A HREF="http://lennartstrandberg.blogspot.com/2007/10/nu-hjlper-dubbdck-p-flera-stt.html" REL="nofollow">31/10</A>.<BR/><BR/>Beroendet av dubbruggning gäller även svenska fordon, tunga som lätta. Att polackerna fastnar har möjligen något att göra med halkträning. Eller vad tror du?<BR/><BR/>Men visst, inte ens jag, Halvard eller andra <A HREF="http://www.veta.se" REL="nofollow">VETA</A>-medlemmar anser att dubbdäck är lösningen på alla problem. Det kan man kanske tro om oss med dubb i huvet.Lennarthttps://www.blogger.com/profile/17711109899417650481noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1653204459400088056.post-6152426701294805432007-11-13T23:18:00.000+01:002007-11-13T23:18:00.000+01:00Menar du att de övergivna polska långtradarna som ...Menar du att de övergivna polska långtradarna som står och blockerar trafiken ska ha dubbdäck? Jag är helt med på att dubbdäck är bättre på is, och passar bra i trafiken just ikväll i Stockholm när slasket fryser. Däremot tror jag inte att det är lösningen på precis alla problem.Anonymousnoreply@blogger.com